“Pelkkiä ruusuja kaikille” – tyytyväisyys Ovumiaan entistäkin korkeammalla

Ovumian asiakastyytyväisyys nousee yhä lähemmäs kympin tasoa. Kaikkein tyytyväisimpiä tuoreimmassa kyselyssä ovat sukusolujen lahjoittajat.

Ovumian klinikoiden asiakastyytyväisyys on noussut tuoreimmassa kyselyssä 9,4:ään. Keskiarvo on desimaalin korkeampi kuin vuotta aiemmin.

Halukkuus suositella Ovumiaa on kohonnut jo 9,6:een eli kolmen kymmenyksen verran. Tyytyväisyyttä ja suositteluhalukkuutta kysyttiin sadalta perättäiseltä asiakkaalta syys-lokakuussa Tampereella, Helsingissä ja Jyväskylässä (asteikko 1–10).

Asiakkaat saivat jakaa myös ruusuja ja risuja omasanaisesti. Eniten kiitosta tuli henkilökunnan ystävällisyydestä, huolenpidosta ja myötäelämisestä.

– Ohjaus ja neuvonta on ollut erinomaista, on tullut olo, että Ovumialla huolehditaan asiakkaista hyvin. Meillä on olut onnekas matka, ja kanssamme on tästä iloittu. Jos tie olisi ollut toisenlainen, olisi varmasti myös kannustettu ja tuettu, kuvailee Helsingissä hoidettu asiakas.

Lapsettomuushoidot 9,3 / 9,4

Suurin vastaajaryhmä ovat hedelmöityshoitoja saaneet asiakkaat (yhteensä 130). Heidän tyytyväisyytensä on 9,3 ja halu suositella palvelua tuttaville tai perheenjäsenille 9,4.

“Henkilökunta on todella ammattitaitoista ja kohtaa asiakkaan lämmöllä. Pelkkiä ruusuja kaikille!” (Tampere)

“Henkilökunta on asiantuntevaa ja ystävällistä. Yksilölliset tarpeet ja toiveet huomioidaan kiitettävästi.” (Tampere)

“Asiat etenevät nopeasti ja jouhevasti. Palvelu on ystävällistä ja asiantuntevaa. Saan tarvitsemani tiedot ja realistisen näkemyksen sekä tukea päätöksilleni.” (Helsinki)

“Risut: ei avoinna viikonloppuisin.” (Helsinki)

“Palvelu empaattista ja levollista, tunnelma hyvä. Hoitajat olleet ihania ja kannustavia. Lääkäri myös aivan ihana.” (Jyväskylä)

“Henkilökunta ihanaa. Vaikeiden asioiden keskellä empaattinen henkilökunta on kullan arvoista.” (Jyväskylä)

Lahjoittajat antavat kaikesta kympin

Sukusolujen lahjoittajat ovat kaikkein tyytyväisimpiä saamaansa palveluun. Jos käytettäisiin kouluarvosanoja, keskiarvo tyytyväisyydestä olisi kymppi miinus (9,7) ja halu suositella Ovumiaa vielä hivenen lähempänä täyttä kymppiä (9,8).

Varsinkin munasolujen lahjoittajien kommenteissa korostui arvostus siitä, että heistä pidettiin hyvää huolta.

“Henkilökunta oli aivan ihanaa ja asiantuntevaa. Vaikka en luovuttajaksi kelvannutkaan, niin itselle jäi silti hyvä mieli kaikesta.” (Tampere)

“Ihana henkilöstö. Helppo ja mukava asioida ja turvallinen olo aina Ovumiaan saapuessa.” (Tampere)

“Henkilökunta on välitöntä ja ammattitaitoista. Koko ajan on tunne, että on hyvissä käsissä ja että minusta huolehditaan.” (Helsinki)

“Palvelu on lämmintä ja minut on otettu hyvin huomioon. Tämä on jo viides kertani lahjoittajana ja aion suositella Ovumiaa jatkossakin! Kiitos!” (Helsinki)

“Asiakkaan kohtaaminen on mahtavaa, tuntuu siltä, että avustani ollaan oikeasti tosi kiitollisia.” (Jyväskylä)

“Lämmin kiitos työstänne ja lämpimästä tavastanne kohdata asiakkaat.” (Jyväskylä)

Mies arvostaa nopeutta, nainen tukea

Sukupuolten arvostuseroista saa aavistuksen, kun vertaa kahdesta palvelusta annettuja avoimia vastauksia. Kyseessä ovat gynekologin vastaanotto ja siemennesteanalyysi.

Molemmat ovat intiimejä, henkilökohtaisia tilanteita, jotka edellyttävät luottamusta. Naiset haluavat, että kohtaaminen on myös miellyttävä ja turvallinen. Miehet arvostavat erityisesti nopeutta ja sujuvuutta.

Itse palveluiden pisteytykset ovat varsin lähellä toisiaan. Gynekologin vastaanotto saa keskiarvon 9,4, tyytyväisyys siemennesteanalyysiin vain kymmenyksen vähemmän, 9,3. Naiset ovat kuitenkin hieman valmiimpia suosittelemaan palvelua kuin miehet (9,7 / 9,3).

“Kiitos koko henkilökunnalle, käynti oli mukava ja palvelu erinomaista. Suosittelen teitä tutuilleni.” (Tampere, gynekologikäynti)

“Ystävällistä, joustavaa ja sujuvaa palvelua.” (Tampere, siemennesteanalyysi)

“Todella mukava henkilökunta, joka onnistui luomaan turvallisen ja luotettavan ympäristön. Aina kerrottiin mitä tapahtuu.” (Helsinki, gynekologikäynti)

“Toimenpide meni vaivattomasti ja diskreetisti.” (Helsinki, siemennesteanalyysi)

“Lääkäri oli todella sympaattinen, asiantunteva ja omistautuva. Kiitos hänelle.” (Jyväskylä, gynekologikäynti)

“Käynti oli suoraviivaista ja sain riittävästi infoa.” (Jyväskylä, siemennesteanalyysi)

Kysely jaettiin syys-lokakuussa 100 peräkkäiselle asiakkaalle Tampereella, Helsingissä ja Jyväskylässä. Vastauksia saatiin yhteensä 240 (vastaus-% 80).

←  Takaisin